Drömområde


De senaste åren har det kommit så fina områden till spelet. Skördebygden, Dinodalen, Epona, Sydhoven. Alla med olika teman och natur. Jag älskar att det alltid är olika stil på de nya områdena som öppnat. Nu finns det ju så otroligt mycket fin natur och annat i spelet så man borde vara helt nöjd. MEN jag har en idé som jag verkligen inte kan släppa det vore så grymt om något sådanthär hade kommit till spelet, låt mig förklara. 
 
Tänk er en renodlad träningsstad. Allt är fokus på träning på elitnivå. En konkurrerande klubb till Bobcats kanske skulle kunna finnas på området, med snälla tjej det vore ju kul som omväxling ;) Jag skulle vilja se att bästa förutsättningar för många träningsområden fanns. Dressyr, hoppning, terräng, galopp, distans! Vad skulle då kunna finnas på detta område?
 
- Ett eller kanske 2 ridhus som faktiskt är symetriska. Ett för dressyr och ett för hoppning med lite nya hinder i olika storlekar och stilar, det hade vart grymt. 
 
- Ett strort skogsområde som har ett flertal olika slingor att galoppera på. Tänk er typ som i Hollowwoods när man rider på stigen med skog tätt omkring sig fast detta skulle vara en mycket längre slinga som sträckte sig upp och ner och över härliga naturområden med bäckar med broar över. Kanske att det till och med skulle kunna vara begränsat tex "det är för brant för att galoppera här". 
 
- I samma skogsområde kanske det skulle kunna finnas en riktigt terrängbana med riktiga hinder så som vattenbank, riktigt smala terränghinder och svåra hinder som är mer verklighetstroliga. Inte någon stock här och där utan riktiga hinder. 
 
- En galoppbana, en stor som tar en liten stund att galoppera runt. Hur nice hade det inte varit med en galoppbana helt utan skrot, som tar ett tag att rida runt och pricken över iet hade ju varit om man kunde köra något slags lopp med riktiga startgrindar kanske? Att den räknar ner 3...2...1 och sen öppnas grindarna och de som är i gruppen kan galoppera iväg. 
 
- Hela området i sig ska vara träningsområde. Ridhus, paddockar både med och utan hinder. I olika storkar och olika former. Jag föredrar de som är fyrkantika, arenan i Skördebygden är kanon, kanske någon mindre version av den. Förstår inte varför de envisas med att göra ovala paddockar? Hemstallet skulle såklart vara en riktig anläggnig, lite som vingården fast utan alla vinrankor och kanske ett lite modernare stall med spolspilta och NPC ryttare som rider runt lite här och var. 
 
Vad tror ni om den idén? Jag har filat länge på den och kommer bara på fler och fler saker. Jag hade tyckt det var kul om man fick uppdrag där man kanske skulle hjälpa någon att träna sin häst. Kanske klocka när någon ska träna sin häst eller liknande. Hjälpa till att bygga bana och sånt. Jag vet inte men jag tror det skulle vara himla kul. 
 
 
 
 

Anonym

Jag skulle älska det området så mycket!!! Önskar att söder skulle komma!

Svar: Ja underbart :D
emlanbretta.blogg.se

Anonym

Men jaa, ett sådant område skulle vara så uppskattat tror jag. Skulle varit heeeeela tiden! 😍

Svar: Ja jag skulle älska det :D
emlanbretta.blogg.se

Haley Hawkside

Gud, det skulle HELT KLART vara mitt favoritställe i hela spelet!!! Maila sso- teamet om idén Emlan! Då kanske de gör ett område som liknar det här! :D Hoppas det här kommer finnas någon gång i spelet! :D

Svar: Ja jag har tänkt att maila in idéen :D
emlanbretta.blogg.se

Ebba Lightforce

Hade varit helt perfekt ju! :D

Svar: Jaaa perfa :D
emlanbretta.blogg.se

Cecilia Gladefield

Låter underbart!<3 :D

Svar: Minst sagt :D
emlanbretta.blogg.se

Juice Flowerbell

Håller helt med dig! Skulle vara så häftigt om det kom till spelet! Tror många hade blivit taggade på att spela! :D

Jane Candlenose

håller med det skulle vara så bra med ett sånt område i spelet <3

Svar: Ja eller hur :D
emlanbretta.blogg.se

britney Darkland

det omradet later helt otroligt, det skulle mina hastar tycka om :D

Svar: Ja tror alla hästar skulle tycka bra om det :D
emlanbretta.blogg.se

Yvonne Sweetwood

Haha neej inte sno det jag alltid drömt om sedan jag började spela sso xD

Svar: Haha jag har inte snott någonting :D men alltid kul att fler vill
emlanbretta.blogg.se

Dakota greenhome

Det låter super bra!😍 SSO måste ju bara göra det!😍

Svar: Men ja det MÅÅÅSTE :D
emlanbretta.blogg.se

Charlotte Masterwater

Åhh vad grymt det skulle vara!! <3 Tänk liksom en stor och tät skog med massa slingriga stigar, backar upp och ner, bäckar, broar, lite stockar här och där. Kanske till och med små djur som springer runt, rådjur kaniner etc. DRÖM!

Ett riktigt långt terränglopp hade varit roligt. Långa lopp kan ju vara lite tråkiga om det är väldigt många långa lopp men ett eller två skulle vara kul. Med riktigt robusta terränghinder och massa nya hinder så som vattengrav, upp och nedhopp, bankar, murar, ahhh!! Skulle kunna lista en miljon saker som jag skulle vilja ha där men får väl ta och ge mig på det för tillfället i alla fall ;)

Skicka in till support, du har riktigt bra ideér! <3

Svar: Åh vi vi kan drömma oss bort, det låter underbart <3
emlanbretta.blogg.se

Tess

Jesus christ! JA JA JA!! tänk vad roliga event vi skulle kunna ha!! <3

Svar: Men JAAA, bästa dressyrlektionerna :D
emlanbretta.blogg.se

Tindra

#AMAZINGAREA xD

Svar: Veeeerkligen :D
emlanbretta.blogg.se

Anonym

så cooooolt det skulle vara #AmazingArea

Svar: #Drömmen <3
emlanbretta.blogg.se

nora sleepyhurricane

OMG skulle vara så kul!!!!!!!!

Svar: Yeeey ja :D
emlanbretta.blogg.se

Nora Sleepyhurricane

Kan du skriva ett inlägg om de nya welsh ponnysarna?

Svar: Absolut Nora! :D Det fixar vi
emlanbretta.blogg.se

Lova Lighttree

Vilken DRÖÖÖM! Nu måste SSO fixa detta! :D

Svar: Eller hur :DD
emlanbretta.blogg.se

Matilda Southtree

Och de MÅSTE göra en bank där, så vi får tyst på Esmes tjat om banken x)

Svar: Haha det är nog fler än Esme som är sugen på det :D
emlanbretta.blogg.se

Doris Dogforest

Asså hade så gärna velat ha en ridskola i SSO!

Sophia Puppyheart

Starta en namninsamling och skicka sedan in idén till teamet så är det nog ännu större chans att den slår igenom, för gud vad härligt det hade varit!

Var tänker du dig detta södra delen elr hurså för just nu finns det nt mke till de som ej betalar i/på sso

Var tänker du dig detta södra delen eller hurså för just nu finns det inte mycket till de som inte betalar för att bli starriders. Men ändå bra Idé

Var tänker du dig detta södra delen elr hurså för just nu finns det nt mke till de som ej betalar i/på sso

Var tänker du dig detta södra delen eller hurså för just nu finns det inte mycket till de som inte betalar för att bli starriders. Men ändå bra Idé

Karin Mcrock

Det låter så härligt. Det ända som jag skulle vilja fanns var western. Det tycker jag ee kul. Men annars var det en bra idé! xDD

// Karin Mcrock <3


Kommentera inlägget här:














Hej och välkommen hit!

Vi som driver denna bloggen om hästspelet Star Stable heter Emelie Silverhaven och Brigitta Underhand.

På den här bloggen kan du följa oss både IRL, på Star Stable och hur det är att driva en helt egen klubb! Vi båda är nämligen klubbägare till varsin klubb som är en av de större klubbarna på Star Stable Online. Brigitta Underhand äger klubben Glorious Arrows och Emelie Silverhaven är ägaren till Royal Fighters!

Förutom den här bloggen så driver Brigitta Underhand även en stor gaming-kanal på Youtube, mer känd som Flixiekim.

Vi hoppas du får en trevlig läsning på den här bloggen och var inte rädda för att kommentera. Vi är snabbare än Star Stable-supporten på att svara.
Upp