Nya ponnyer


SSO har bjudit oss på ett nytt området, Syhoven som jag lite kort kollar det. Mer om det en annan gång, men ja jag gillar området väldigt mycket. Det mest uppmärksammade på ön är såklart vildhästarna. Man kan se dem springa runt i trupp på det stora gräsfältet. Det finns två skimmlar, en svart, en brun, en isabelle och en svettfux. 
 
Det har varit många gissningar om vad det kan vara. Jag utesluter direkt Mustang. Mustang är en amerikansk hästras och dessutom även om det inte är stora hästar så är det ändå hästar. De vi kan se på Sydhoven har lägre mankhöjd än en stor häst, det är alltså en ponny av något slag.
 
Om man kollar på landskapet, hur de lever och musiken på ön så är det definitivt inte amerikanskt. Jag hade en idé om att det kanske var en Conemara ponny. De är lite större ponnyer, populärt använda som ridhäst. De är lite grövre i modellen och kollar man på ponnyera på än är de väldigt muskulösa och lite större. De är också bygda och har egenskapet som en vildhästar har.
 
 
 
Men det som fått mig att vackla är alla gissningar på Welsh ponny. Ponnyn kommer från England vilket också skulle passa in på landskapet på Sydhoven. Eftersom ponnyerna är lite större så skulle det innebära att det ska föreställa en Welsh Cob som är ponnyer i sektion C-D. Jag kommer bli otroligt ledsen om det är en Welsh cob. Inte för att jag inte vill ha en utan för att jag vet mycket väl hur de ser ut i verkligheten. De är väldigt runda i kroppen, har ett väldigt nätta och uttrycksfulla huvuden. Och ponnyerna på Sydhoven skulle inte alls passa in på denna ras.
 
 
Jag har en liten teori som jag hoppas stämmer. Att de hästarna vi ser är NPC versioner, typ som de hästarna som står i stallarna. Vi har blivit bortskämda med otroligt fina hästar det senaste. Engelska fullblod, morgan, quarter. Och ponnyerna lever inte upp till denna standarden. De ser slarvigt gjorda ut bredvid dem. Så den dagen vi kan köpa ponnyerna (vilket vi kommer kunna) så hoppas jag att det inte är hästarna vi ser i spelet utan en version 2.0 av dem. Men vi får se helt enkelt. Jag tror vi får vänta två veckor innan vi får svaret.
 
Vad tycker ni om hästarna och vad är er teori om vad det kan vara för ponny? :D
 
 
 

Frida Silverfield

Jag håller med dig om att de inte når upp till standarden på de andra hästarna vi nyligen fått. Men tycker de ser bättre ut i rörelse än när de står still vid Eremiten. Man ser ju verkligen på bilden ovan hur halsen blir helt vriden när den tittar bakåt... och så ser den väldigt utdragen ut när den betar. Så jag hoppas på ett sätt att det är som du säger, att de ser annorlunda ut när de går att köpa. Jag tror att det är Welsh ponnyer :)

Svar: Ja lite kanske :) Men tycker ändå att de är en liten besvikelse och speciellt eftersom det verkar vara Welsh och de ser inte ens i närheten av att vara en Welsh ponny :( Men jag kommer säkert köpa en ändå och låtsas att det är en annan ponny.
emlanbretta.blogg.se

Frida Silverfield

Jag håller med dig om att de inte når upp till standarden på de andra hästarna vi nyligen fått. Men tycker de ser bättre ut i rörelse än när de står still vid Eremiten. Man ser ju verkligen på bilden ovan hur halsen blir helt vriden när den tittar bakåt... och så ser den väldigt utdragen ut när den betar. Så jag hoppas på ett sätt att det är som du säger, att de ser annorlunda ut när de går att köpa. Jag tror att det är Welsh ponnyer :)

Julle Kanelbulle

Jag tror helt klart på Welsh!

Svar: Sååå synd :( det är inte det minsta likt
emlanbretta.blogg.se

Selma Flowerpaw

Om jag ska gissa så tror jag att det är Connemara som är rasen, (efter som dem ser enligt mig inte ut som welsh :)

Svar: Håller helt och hållet med dig!! :)
emlanbretta.blogg.se

Haley Eastlake

Jag tror faktiskt att det är Welsh som är den nya rasen, tycker faktiskt att de påminner väldigt mycket om just den. Har träffat många i verkliga livet. Har även kollat runt lite på bilder på google och hittade bilder där det ser ut som att hästarna är tagna direkt ifrån. Så ja, jag tror det är en Welsh och det nog i denna formen som vi ser dom nu som vi kommer kunna köpa dom i sen. Detta är ju bara teorier men det är det jag tror iallfall.

Svar: Jag ser inte alls hur du kan se det? Jag har ridit på ett Welshponny stuteri och är väldigt van vid deras utseende och jag ser inte alls likheten. Framförallt på huvudet som är mycket mer ädelt än vad det är i spelet. Och kroppen är mer runt än sådär musklad som de är i spelet :) Men men vi får se helt enkelt, känner på mig att vi får veta någonting snart.
emlanbretta.blogg.se

Mia Catpark

tycker det liknar connemara för jag rider i irl och har en hund men tycker bara att den ser så klart inte ut som en Welsh ponny. För mamma och jag tänkte skaffa min syrran en sån. Så tror mera på connermara. Men... Vet faktiskt int så nogrant. Tror på connemara.
Såå...


Vet ej men svara snälla på den här(:Såå...
Hejdåååå!!

Svar: Jag hoppas Connemara men tror det blir Welsh :/ Hejdååå Mia haha
emlanbretta.blogg.se


Kommentera inlägget här:














Hej och välkommen hit!

Vi som driver denna bloggen om hästspelet Star Stable heter Emelie Silverhaven och Brigitta Underhand.

På den här bloggen kan du följa oss både IRL, på Star Stable och hur det är att driva en helt egen klubb! Vi båda är nämligen klubbägare till varsin klubb som är en av de större klubbarna på Star Stable Online. Brigitta Underhand äger klubben Glorious Arrows och Emelie Silverhaven är ägaren till Royal Fighters!

Förutom den här bloggen så driver Brigitta Underhand även en stor gaming-kanal på Youtube, mer känd som Flixiekim.

Vi hoppas du får en trevlig läsning på den här bloggen och var inte rädda för att kommentera. Vi är snabbare än Star Stable-supporten på att svara.
Upp