Säkerhet


Igår skedde något otroligt tråkigt och framför allt onödigt på Air Star servern. En person påstår att hon blivit hackad. Detta är inte första gången denna person påstår sig ha blivit hackad. Hon måste dessutom se till så att alla vet det. Ingen får missa detta tragiska öde som hänt henne. En hel dag går och det är krig på olika sociala medier. De som inte tror henne och skriver konkreta tips, de som bara skriver onödiga saker och de som står bakom henne och skriker på de som är "elaka". 
 
Man blir inte hackad på StarStable. Det finns ingenting i det. Om man hade kunnat flytta sc, kläder, hästar kanske det hade varit något. Men man får inte ut någonting av att hacka ett SSO konto. Det handlar om att vara säker. Att ha ett vettigt lösenord som håller. Om jag skulle ha Emelie123 så skulle det kanske inte vara speciellt svårt att lista ut mitt lösen om någon ville. Använd inte heller samma lösenord på olika plattformer. 
 
"Att skydda ditt lösenord är ditt ansvar och vi rekommenderar dig att vara mycket noga med att inte dela det med andra och speciellt inte göra det enkelt för människor att gissa det. Supportverktyget finns tillgängligt för hjälp i alla situationer när det gäller Star Stable, men det är ditt eget ansvar att hålla information borta från någon annan än dig själv (till exempel hackers, vänner, familjemedlemmar, etc)." Skriver Starstable på sin hemsida.
 
När man är tonåring så är det mycket känslor, hormoner och livet kan vara allmänt svårt. Någon som ena dagen var din bästis kan nästa dag vara din värsta fiende. Alla vill dig inte gott tyvärr. Och även om du har en bästis så behöver inte hon veta ditt lösenord, för din egen säkerhet. 
 
Och framför allt. Om du märker att något hänt på ditt konto som inte du gjort. Kontakta support och vänta. Ingen i spelet kan hjälpa dig och att sprida falsk fakta om att ditt konto skulle vara hackat hjälper ingen, det skapar bara ett community i kaos. 
 
 
 
 

Tess

Gooo emlan! :D <3

Bambi Kingborn

Där satt den. Exakt så som du skrev så tänker jag med. Hon behöver inte dra in hela Air Star i kaoset. Maila support och låt oss andra spela i lugn och ro istället för att möta detta kaos som den personen gör. Grymt inlägg med grymma ord. Hands up!👍🏽🙌🏾❤️

Anonym

Super bra skrivet Emlan. Du fann rätt ord och man måste inte dra in hela Air star om man blir "hackad". Det händer att folk blir så kallat "hackad" men varför ska då alla veta det och göra hela servern till ett kaos?😏😂👍🏻👏🏻❤️

Svar: Tackar :D exakt, det är ju inte hela servern ensak...
emlanbretta.blogg.se

Leah Pandalake

Japp, exakt så! Vad bra att du tog upp detta Emlan :D

Svar: Tack så mycket Leah :))
emlanbretta.blogg.se

Hanna Moosebell

Superbra skrivet! synd att inte fler är såhär vettiga

Svar: Tack Hanna :)
emlanbretta.blogg.se

Frida Silverfield

Sanslöst att En person kan skapa sån hysteri. Vad hände med internetvett? Och att de hann anklaga och kasta hela den här "mobben" som uppstod på Tre (!) personer helt utan grund i sin jakt på "boven" gjorde ju inte saken bättre. Vidrigt beteende. En person med så många unga följare borde verkligen föregå med bättre exempel än så, oavsett hur gammal hon själv är. Man måste ta ansvar för sina handlingar på nätet, men det verkar inte röra många ryggen nu för tiden... Riktigt bra skrivet. Hoppas att det sätter spår där det behövs! :)

Svar: Nu är det nog med henne tycker jag!
emlanbretta.blogg.se

Josefine Waterbear

Hon skrev på sin instagram att folk inte skulle bry sig om det. Jag tror inte att det var hon som från början skrev det. :)

Svar: Att hon ens skriver om det visar ju att hon visst vill att folk ska bry sig
emlanbretta.blogg.se

Josefine Waterbear

Oj, menade "spred" inte "skrev". :)

Molly Mountaingirl

Hahah det bästa var när en game master logga in och skrev nåt av denna formen "Det finns inga hackers på starstable, sluta oroa varanndra!"

Svar: Det är ju sant :D det finns inga hackers
emlanbretta.blogg.se

Ylva Westnest

Vilken sida har ni gjort er blogg med??

Svar: Hur menar du vilken sida? :) Själva mallen är egen kodad tror jag!
emlanbretta.blogg.se

Ylva Westnest

Vilken sida har ni gjort er blogg med??

Tyra Yellowgirl

Bara skrivet! Att de som är hackers finns på sso tror jag är nog ganska säkert 18+ Och att ljuga om detta tycker jag inte är okej! Det finns ju vissa spelare som kan ha blivit hackad på riktigt. Jag själv har bestämt at INGEN vet om mitt lösen för att det ska bli säkert och roligt för mig att spela, och jag tycker att alla ska kuna vara trygga på sso!

Svar: Men ingen har blivit hackad på riktigt. Kanske att någon gissat sig till någons lösen för att det är för lätt men det är inte samma sak som att bli hackad. Vill man spela tryggt får man se till att man vet vad som gäller för att kunna spela tryggt :)
emlanbretta.blogg.se

Meja

Har aldrig sett ett sådant här inlägg innan, men om någon ska formulera det bra är det Emelie! Grymt Jobbat❤️

Svar: Tack så mycket Meja :D
emlanbretta.blogg.se

Ylva Westnest

Asså jag vill inte göra sådär som tjejen men jag gav aldrig ut min e-post och lösenord till någon! Och en dag hade jag bara 1 till häst och alla min starcoins var borta, någon hade också sålt mina 2 ponnysar en hade level 14 och en annan level 3 men jag skicka till support direkt men fick inte svar förrän om 1 vecka.

Svar: Du behöver inte ha gett det till någon. Ditt lösen kanske är för lätt så någon kan lista ut det. Eller så har du samma lösen på flera ställen. Du kanske är automatiskt inloggad på Facebook på någon dator och då man kan logga in via det sättet. Det finns många sätt att gissa någons lösen, men det är inte samma sak som att hacka.
emlanbretta.blogg.se

Claudine Oakheart

Ebba Blev hakad.. vi vet vem det var... det var en när och kär vän är det enda jag säger... att gå ut med sådanhära saker e skit bra!<3 bra gjort emlabretta!


Kommentera inlägget här:














Hej och välkommen hit!

Vi som driver denna bloggen om hästspelet Star Stable heter Emelie Silverhaven och Brigitta Underhand.

På den här bloggen kan du följa oss både IRL, på Star Stable och hur det är att driva en helt egen klubb! Vi båda är nämligen klubbägare till varsin klubb som är en av de större klubbarna på Star Stable Online. Brigitta Underhand äger klubben Glorious Arrows och Emelie Silverhaven är ägaren till Royal Fighters!

Förutom den här bloggen så driver Brigitta Underhand även en stor gaming-kanal på Youtube, mer känd som Flixiekim.

Vi hoppas du får en trevlig läsning på den här bloggen och var inte rädda för att kommentera. Vi är snabbare än Star Stable-supporten på att svara.
Upp