Suck!


Igår spred sig 3 koder som en löpeld över Starstable, 3 värdekorder som ger 100 sc var. Jag fick reda på det av en vän  i chatt som jag oftast får då jag bara läser SSOs nyhetssida på onsdagar. Jag hade dressyrlektion då och gjorde ingenting av koderna. Senare får jag höra att det inte var meningen att de skulle komma ut och det är full panik. Somliga predrikar om att det är moraliskt fel att lösa in dem då det inte var meningen att de skulle komma ut. Medans andra med gott samvete läste dem med gott samvete $$$$. 
 
Idag vaknar jag upp av att folk återigen har panik över att vi inte fått våra 100 SC som man är skyldig att få varje lördag för att man betalt för att spela detta spel. Anlednigen är fortfarande oklar, men det spekuleras om någon kollektiv bestraffning. Ni spred koderna, nu får ni inga SC. 
 
Eh, va? Jag tror ju inte mycket på det utan mer att det är en bugg. Varför ska alla bli bestraffade? Är det de enda rätta? Nja.. Hur spred sig ens koderna från första början? Det kan bara komma från någon som jobbar med det. Och de har varit OTROLIGT slarviga det senaste med att information som inte ska komma ut ändå sprider sig. Det är inte deras fel naturligtvis, det är ju någon system de har som uppenbarligen inte funkar felfritt men man kan inte klandra verken spelarna eller sso teamet för att det sprids och detsamma gäller med koderna tycker jag.
 
Vad som egentligen händer får vi väl reda på så småning om. Men sitt inte och kasta skit på varandra beroende på vad ni har gjort för val gällande koderna, för ingen har rätt och ingen har fel.
 

 

Piper Archyard

Skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att teamet kollektivt straffar oss för koderna, det låter verkligen som en väldigt konstig begrundan, haha. Just när det kommer till Star Coins känns det som om majoriteten av spelarna vuxit sig grymt mycket girigare, som jag ser en massa ersättningskrav utav den löjligaste sorten.

Jag visste själv inget om koderna fram tills nyligen, men jag tycker väl ändå att det minst viktiga är vad spelarna gjorde utav dem? So what om man använde dem? Det är ett spel med låtsatsvaluta, det finns ju liksom inget begränsat antal så de tar slut?

Svar: Nej det tror jag inte heller på, verkligen inte. Alltså jag tror det är en effekt av att allt är så mycket dyrare i spelet och yngre spelare som bara får sin veckopeng blir lite desperata efter alla fina saker som finns :) Ja jag klandrar inte alls de som använde dem men att sitta och skriker i global, det är ju bara bedrövligt..
emlanbretta.blogg.se

Elsa måne moonlund

Jag fick mina star coins och jag löste inte in koderna

Svar: Goodie :D
emlanbretta.blogg.se

Samantha Nightgarden

Jag tror inte teamet skulle bestraffa alla för något sånt, jag fick mina sc idag trots att jag löste in alla koderna. Jag fick dock veta om koderna väldigt tidigt och använde dem innan GM sa i global att man inte skulle det.

Svar: Nej jag tror verkligen inte det heller.. Jag fick min SC idag som vanligt och de som inte fått det borde nog vänta lite så trillar de nog in :)
emlanbretta.blogg.se

Anonym

Folk är så grymt galna i pengar,nästan varje gång jag öppnar den globala chatten så är det någon som skriver och frågar om någon vet någon ny värdekod och blir sura om ingen vet någon och bara fortsätter tjata!

Svar: Ja och jag ser samma sak i SSO grupper, alla vill ha värdekoder hit och dit..
emlanbretta.blogg.se

Anonym

Folk är så grymt galna i pengar,nästan varje gång jag öppnar den globala chatten så är det någon som skriver och frågar om någon vet någon ny värdekod och blir sura om ingen vet någon och bara fortsätter tjata!

Anonym

Folk är så grymt galna i pengar,nästan varje gång jag öppnar den globala chatten så är det någon som skriver och frågar om någon vet någon ny värdekod och blir sura om ingen vet någon och bara fortsätter tjata!

Anonym

Folk är så grymt galna i pengar,nästan varje gång jag öppnar den globala chatten så är det någon som skriver och frågar om någon vet någon ny värdekod och blir sura om ingen vet någon och bara fortsätter tjata!

Klara Eaststar

Jag löste in in koderna och fick min veckopeng imorse (y)

Svar: Yey :D jag tror med jag fick det fast har inte 100 koll vad jag hade innan
emlanbretta.blogg.se

Sofia Dosconight

Jag löste in koderna på mitt konto och mitt nybörjar konto fast jag visste inte att man inte fick så jag vet inte vad jag ska göra, tänk om de stänger av mig😩 jag får panik för det var min kompis som sa att jag skulle skriva in koderna och jag hade ingen aning om att dom inte skulle vara ute än. Är detta mitt fel? Jag vet inte vad jag ska göra😭😭

Svar: Men nej gud du ska inte vara orolig. Såklart kunde man inte veta, speciellt inte de som fick reda på det i tidigt skede, men man ska ju inte sprida det :) de va de som var grejen så ha inte dåligt samvete över att du löste in dem
emlanbretta.blogg.se

Yvonne Sweetwood

Jag använde koderna, för visste ej att man inte fick, så fatta vilken panik jag fick när jag fick veta att man ej fick använda de!! Men som tur var sa någon GM som svar till mig att det inte gör något!

Svar: Precis som jag trodde måste det varit en bugg att vissa inte fick sina SC eller så kom de lite senare helt enkelt :) men rykten som att veckopengen skulle dras in 3 veckor börjar ju med en gång och det är såklart inte sant
emlanbretta.blogg.se

Tilda Diamondsmith

Folk är precis som Anonym skrev! Alla är helt GALNA i pengar på sso! Det är ett hästspel och jag förstår om man vill ha pengar till nya hästar men detta är ju helt sjukt!!!😶😵

Svar: Ja jag tycker också att det är sorgligt att se på gamarna som skriker efter SC, faktiskt! :/
emlanbretta.blogg.se


Kommentera inlägget här:














Hej och välkommen hit!

Vi som driver denna bloggen om hästspelet Star Stable heter Emelie Silverhaven och Brigitta Underhand.

På den här bloggen kan du följa oss både IRL, på Star Stable och hur det är att driva en helt egen klubb! Vi båda är nämligen klubbägare till varsin klubb som är en av de större klubbarna på Star Stable Online. Brigitta Underhand äger klubben Glorious Arrows och Emelie Silverhaven är ägaren till Royal Fighters!

Förutom den här bloggen så driver Brigitta Underhand även en stor gaming-kanal på Youtube, mer känd som Flixiekim.

Vi hoppas du får en trevlig läsning på den här bloggen och var inte rädda för att kommentera. Vi är snabbare än Star Stable-supporten på att svara.
Upp