Svar på frågestund del 2


 Då fortsätter vi med frågorna ni ställt! Jätte kul att så många har frågat oss saker :D

 

Matilda Southtree undrar:
Hur många medaljer (champ, fiske, gådstallets som alla får) har ni?
Emlan: Jag har en av varje, har inte plats att behålla en massa saker. Men har alla medaljer som finns att hämta FÖRUTOM Guld i Valedale, men jobbar på det haha. Inte direkt min starka sida.
Kim: Jag vet faktiskt inte, kör ju inte champ så mycket. Men jag vet att jag ska ha både guld, silver och brons i Moorlands champ och Fort Pintas champ. Resten vet jag inte.
 
Isabelle undrar:
Vad var det som fick er at vilja börja med starstable och vad är enran favorithögtid i spelet
Emlan: Tror jag såg någon annanons på Facebook och blev fast med en gång. Precis som i verkligheten så är julen min absoluta favorithögtid, åh vad jag älskar stämningen och allt, ja till och med kylan.
Kim: Blev ju tvingad att spela Star Stable först, men sen fastnade jag ju för spelet och valde att fortsätta. Jag gillar halloweenen på star stable :D
 
Esther undrar:
Vilken är er favoritkaraktär i spelet? 
Emelie: Johanna vid Jorviksstallet, man känner ju inte henne så bra men hon är åtminstone fin att titta på haha.
Kim: Elizabeth!
Vilken är din favorithäst Emlan? 
Emlan: Min Morgan Firestone, den bruna med vit man och bläs samt min svarta frisiska sporthäst.
Vad tycker ni om Eponas karaktärer som vi fått se? 
Emlan: Tycker de verkar roliga och lika lata som alla andra som bor på Jorvik. Har ingen favorit än så länge. 
Kim: De är jätteroliga, men den där buttergood är ju elak. Den äldsta. De två yngre är snälla!
Om ni fick välja en funktion som till spelet, vilken skulle det vara? (Kim får inte välja att man ska kunna göra hästarna blå)
Emlan: Ett större hemstall!!! Det ser litet ut för ögat utifrån men blir sen stor och maffigt när man går in. Hade även gärna haft mer möjligheter att byta man på hästarna. Typ fler stilar samt att man kunde välja färg. Hade gjort alla hästar lite mer unika och one of a kind. 
Kim: Hahah, jag kan ju inte komma på något annat än att göra hästarna blå. Jag får nog tänka lite på det. Ska tydligen hålla andran här nu för en fråga som kommer i frågestund del 3. Nu var jag klar och har tänkt lite. Jag skulle nog villa ha trehjulingar på sso.
 
 
 
Marre undrar:
1. Vad skulle ni göra om sso temet skrev att sso ska läggas ner? 
Emlan: Jag hade undrat vad jag skulle göra med all min fritid, och blivit väldigt ledsen såklart.
Kim: Jag hade blivit orolig för vad som skulle hända med min Youtube-kanal. Star Stable är ju tydligen det största temat på min Youtube-kanal.
2. Vem är er två slösar mest sc? 
Emlan: JAG alla dagar i veckan, utan tvekan. Pssst Kim det är jul snart och jag börjar bli fattig på SC ;)
Kim: HAHA! Jag köper typ inget på sso, så det är nog Emelie som slösar mest :D
3. Era 3 mest favorit outfiten på sso? 
Emlan: Jag kan verkligen inte välja ut 3 då det skiftar från vecka till vecka. Men har alltid de svarta jeansen i regel och sedan gillar jag de stickade tröjorna, mest den vita samt de cardigan liknande tröjorna med skjorta under.
Kim: Min klubboutfit, min snygga turkosa outfit och min vinteroutfit är mina tre favoriter. Alla de outfiten har synts på Youtube .)
4. Om ni vann 111 miljoner med redan hade allt ni önskar er i världen, vad skulle ni göra med pengarna? 
Emlan: Oj det var en specifik fråga, men hade nog köpt någon fastighet i vinnande syfte, sparat undan pengar då man aldrig vet vad som kan hända samt hjälpt folk i min närhet med saker de kan tänkas behöva. Och skänka pengar till en organisation, barncancer fonden! 9/10 barn överlever jag vill att ALLA ska överleva.
Kim: Jag hade nog gjort som Emelie, investerat i någon fastighet. Kanske också investerat i aktier och självklart skänkt pengar till barncancerfonden och till den där fonden för barn i fattiga länder.
5. Hur kom ni fram till vad era klubbar skulle heta?
Emlan: Det hade precis kommit nya klubbnamn och jag gillade Royal väldigt mycket då aliaste "Hovet" kom upp med en gång sedan testade jag vilka alternativ som fanns kvar ihop med Royal och kom fram till att fighters var det som var finast och jag är väldigt nöjd såhär i efterhand.
Kim: Jag fick lite hjälp av Emelie. Minns dock inte hur jag valde ut. Men tror jag hittade typ Glorious som jag letade upp något snyggt som var ledigt. Så blev det tillslut Glorious Arrows.
 
Matilda undrar:
Gillar ni erat filmcrew? 
Emlan: Det är ju inte mitt crew utan Kims men det är 2 av mina favoriter samt min pojkvän så jag klagar inte på sällskapet.
Kim: Jag gillar filmcrewet jag har nu även om det kan bli lite tjaffs för att tålamodet på varandra inte är så högt ibland. Speciellt vid lite större uppdrag haha. Men inget som påverkar oss negativt efteråt och jag klipper dessutom bort det så det ska låta som att vi alla älskar varandra hela filmningen! :D
Hur lärde ni känna Montana? ångrar ni att ni gjorde det? 
Emlan: Ja i curse the day that girl was born..... <3 Nej men Mette hade ansökt till RD med en riktigt bra ansökan och resten är historia, vi klickade direkt.
Kim: Hon pratar för mycket så jag hoppas få slippa henne. Fast sen är hon ju både skön och en sån där mysig och rolig person så jag gillar henne. Ångrar inte att jag lärde känna henne :D
Varför bråkade ni om färgen gul (kim)
Kim: Antar att du menar på Annies och min gamla blogg? Kan inte komma på ett annat tillfälle då jag ska ha bråkat om färgen gul haha. Men det var för att Annie hade (antagligen utan att veta om det själv) skrivit ett inlägg där det lät på henne som att Sneaky Dragons ägde färgen gul. Jag reagerade på det och ville vara lite rolig och skrev en parodiinlägg av det. Annie och Sneaky Dragons tog det dock inte på skämt även om jag bara skojade.
 
Fabiana Eastberg undrar:
1 Vilken e eran favorit låt? 
Emlan: Just nu är det Coldplay - Adventure of a lifetime men gillar de mesta som finns på topplistan liksom.
Kim: Bara för några dagar sen fastnade jag för Imagine Dragons - Radioactive igen. Annars är det Vigilands nya låt Addicted som är favoriten just nu! Gillar Alexander Tidebrinks röst (han som sjunger i den).
2 Vilken ras tycker ni e fulast? 
Emlan: Det skulle nog vara de gamla Morgan hästarna, ingen är speciellt vacker i min smak.
Kim: Jag vet faktiskt inte haha.
3 Gillar ni ärtsoppa? 
Emlan: Nooo, skulle aldrig få för mig att äta det och hatade när det var det i skolan, svälter hellre.
Kim: Nä fyfan, det äckligaste jag vet. Till och med äckligare än fisk.
4 Vilken är eran favorit mat? 
Emlan: Tacos, pizza, grillat, kycklingfile i alla former. MUMS!
Kim: Min favorit är nog kebabpizza :D
5 Om ni fick välja mellan Friser och Danskt varmblod vilken skulle ni välja?
Emlan: Frieser på ett villkor, att jag fick ha knoppar på den.
Kim: Jag vet hur en Frieser ser ut, men vad är dansk varmblod? Jag är verkligen inte bra på hästraser :(
 
 
 
Ezzi undrar:
1. Hur många hästar har ni? 
Emlan: 40+ någonting räknade någon till häromdagen.
Kim: Jag har nog bara 10 hästar haha
2. Var har ni ert hemstall? 
Emlan: Bytte till Nya Hillcrest stallet så for det gick att komma in i Epona. Tycker inte det är så mysigt där men det känns bra att vara i Epona i alla fall, hade mycket hellre önskat att bo i Västra Epona bland eldflugorna.
Kim: Just nu är mitt hemstall i New Hillcrest i Epona :D
3. Finns det något ställe på sso ni inte gillar? Isåfall vilket? 
Emlan: GÅD, alltså hela stället ger mig typ ångest, det är nog alla tråkigt tävlingar eller för att det är så dött där. Nej där är jag aldrig om det inte är uppdrag eller om det inte är för att levla.
Kim: Dinodalen, är aldrig där längre. Pallar inte ens göra klart de dagliga där haha.
4. Brukar ni levla?
Emlan: Men ja faktiskt, brukar komma i i ett bra flow när jag väl bestämmer mig.
Kim: Nä, man bruka få tvinga mig att levla för att nåt ska hända haha :D
 
Appe Pinehill undrar:
Om ni hade fått träffa mig, hade ni helst velat ha min autograf eller ta en fanbild<3
 
Emlan: Skulle tagit båda i medlidande för dig ;)
Kim: Hade velat ta en bild med dig, hade blivit en så feeeeb-bild! Nu kallade Emelie mig konstig för jag pratade med henne, så elak :(
 
Kingen undrar:
1.Vilket är ert favoritnamn. 
Emlan: I spelet är det Emelie för det heter ju jag ;) Men irl är det Belle tycker det är så fint.
Kim: Brigitta är mitt favoritnamn :D
2.Vem av er köper mest sc? 
Emlan: Det är jag, men nu var det riiiiktigt längesen då jag fått i present av Kim och sådär. Var nog över ett år sedan faktiskt. 
Kim: Jag köper typ aldrig Star Coins förutom present till Emelie haha.
3. Vad är det bästa och sämsta med RF & GA?
Emlan: Det bästa är att jag har väldigt aktiva medlemmar som själva väljer att gå på event och vara aktiva. Sedan finns det väldigt stora personligheter som jag gillar sååå mycket men det är också det sämsta så de ibland kan krocka och man får försöka pussla ihop så alla ska må bra, men det brukar lösa sig väldigt bra. Det sämsta med GA är att de inte är RF ;)
Kim: Det bästa i min klubb är alla de sköna medlemmarna. Kan ha så sjukt roligt med dom och de är sjuukt bra på att hålla GA-chatten på KIK aktiv. Skrivs nog i den varannan sekund typ. Så mycket att vissa medlemmar vägra vara med i den för den dödar deras telefoner haha. Det sämsta är nog att jag får vara lite tjatiga på dom att de ska skapa event. Det är något de inte lärt sig än. Finns kanske 2-3 personer som är jätteduktiga på det, men resten suger. Får nog sätta Emelies klubb på att träna upp dom ;D
 
 
 
Isla Cathand undrar:
Vilket djur skulle ni minst vilja stöta på?
Emlan: Om vi tänker Sverige så är det väl björn, de kan ju vara rätt farliga. Utomlands är det väl någon stor hårig spindel eller en orm, ryser bara av tanken.
Kim: Katter, de är värst när det kommer till allergi. Får typ allergi av att bara titta på en katt.
 
Anna Eastsmith undrar:
Puss och kram på dig med Anna :*
1. Vilket är erat favvo spel?
Emlan: SSO då det är de enda jag verkligen gillar att spela
Kim: Life is Strange är mitt favoritspel, tråkigt nog har jag spelat klart det. Så Star Stable och Minecraft får nog ta över haha.
2. Vem av är är mest en natt uggla?
Emlan: Det är nog vi båda faktiskt ingen är speciellt kvällstrött men jag är nog den som tar mest initiativ till att sova då jag inte gillar att sova bort hela dagen efter.
Kim: Jag skulle kunna vara uppe typ hela natten om jag hittade något roligt att göra på datorn. Annars blir jag nog trött runt 2-3. Men sen kan jag inte heller vara vaken om Emelie lagt sig i sängen. Jag känner mig så elak då så brukar gå och lägga mig samtidigt som henne.
 
Anonym undrar:
Bästa och sämsta med Montana och Alicia?
Emlan: Är säkert Mette själv som ställt denna fråga, det är såå hon ;) Det bästa med Hannah är att hon där när man behöver henne, men kan prata om allt och att hon är väldigt mogen för sin ålder, sen är hon himla rolig med. Det sämsta är att hon är ooootroooooligt envis. Det mesta med Mette är att vi är så himla lika i sättet, vi har samma humor, tycker samma saker men det är också det sämsta haha. Vi gillar att ha rätt osv. 
Kim: Finns inget bra med Mette, snackar för mycket, värsta fjortisen. För bitchig. Hannah däremot. Där har vi ju drömdottern. Hannah är nog den jag kommit närmst mellan henne och mette, men det är nog också för att hon är klubbledare i min klubb. Men tycker Hannah är sjuukt rolig, bästa humorn och jag gillar verkligen henne som kompis. Jag gillar mette också, hon är också en bra kompis ;)
 
Elin Crazystreet undrar:
Hur många hästar har ni tillsammans? Och vilken är eran fulaste och finaste häst?
Emlan: Skulle gissa på att vi har ungefär 60 hästar sammalagt eller sådär närmare ialla fal och min finaste är ju min morgan med vit man eller min svarta frisiska sporthäst. Min fulaste är nog min bruna Shire.
Kim: Jag tror vi har 5446546545 hästar tillsammans. Den fulaste hästen är ju Montana, ja för hon är en häst. tjuyulluul lalalal huehuehu. Skoja, Min finaste häst är nog alla mina svarta hästar. Den fulaste är ju den vita.

Matilda Southtree

Ni skulle ju säga hur många medaljer ni hade, altså räkna med fiskemedaljer och gådstallets medalj som man får i uppdraget! :(

Matilda Southtree

(Fast ni skulle säga champmedaljer också)

myra mountainstar

oj Emlan, jag har 23 guld i vd champet! inget silver och brons...


Kommentera inlägget här:














Hej och välkommen hit!

Vi som driver denna bloggen om hästspelet Star Stable heter Emelie Silverhaven och Brigitta Underhand.

På den här bloggen kan du följa oss både IRL, på Star Stable och hur det är att driva en helt egen klubb! Vi båda är nämligen klubbägare till varsin klubb som är en av de större klubbarna på Star Stable Online. Brigitta Underhand äger klubben Glorious Arrows och Emelie Silverhaven är ägaren till Royal Fighters!

Förutom den här bloggen så driver Brigitta Underhand även en stor gaming-kanal på Youtube, mer känd som Flixiekim.

Vi hoppas du får en trevlig läsning på den här bloggen och var inte rädda för att kommentera. Vi är snabbare än Star Stable-supporten på att svara.
Upp