Svar på frågestund del 3


Här kommer den 3e och sista delen på era frågor. Tack igen för alla frågor :D
 


Tindra Purplenight undrar:
Beskriv en bra sak om varandra och en dålig sak.
Emlan: Kim smaskar, och jag avskyr det ljudet haha det kan reta gallfeber på mig. Det bra är att han har världens finaste hjärta. Snällaste killen jag vet, och han är min. 
Kim: Den dåliga saken med Emelie är att hon inte tål rapar. Jag är sån som lätt hade kunnat rapa högt för jag tycker det är sån härlig känsla i halsen när man rapar högt. Sen känns det som man släpper ut all luft och blir hur lätt som helst. Men rapa högt får jag göra när jag är själv hemma istället nu. Det bra med Emelie är att hon har en sån härlig personlighet. Det är hennes personlighet som gör att jag älskar henne, för att hon är så go, rolig och söt. Sen är hon ju blondin också, det får man ju inte glömma!
Hur jobbiga är fansen när de "flockar runt er" ? xD
Emlan: Alltså det beror på tillfället. Ibland har jag rätt kort stubin när folk inte kan visa hänsyn men för det mesta bryr jag mig inte så jätte mycket.
Kim: Jag tycker det är superroligt och det är inget som stör mig. Jag tror jag är lite sån som gillar uppmärksamhet och att synas så fansen får mer än gärna flockas runt mig :D
 
Vad skulle ni säga om det kom åsnor till spelet som man även kunde köpa och ha som en häst? x)
Emlan: HAHA, jag hade skrattat men hade absolut inte köpt än, no no.
Kim: Hade lätt köpt en åsna och ridit på den istället för en vanlig häst haha!
Kan ni ha en "fanns träff" där man får ta ett kort med er ? (Förstår om ni ej kan ha det♡)
Emlan: Vi har ju pratat om livestream huuur länge som helst, kanske dags att ta tag i det så ni kan komma och träffa oss?
Kim: Ja vi får försöka planera in en livestream nu snart. Vi har ju snackat om det länge, men sen har det varit så mycket annat som kommit ivägen istället haha.
 
Kommer ni ihåg mig? 
Emelie o Kim började prata liiite om mig i avsnittet där baronessan hade tappat bort sina pärlor tror jag haha..
Emlan: Jag har nått vagt minne men hade nog inte kommit på det om jag sett dig i spelet, många frågar samma sak. Men det är svårt att komma ihåg alla som säger hej eller sådär tyvärr, men jag försöker.
Kim: Jag kommer tyvärr inte ihåg. Måste nog kolla på det avsnittet igen. Jag är sån som glömmer namn jättefort. Jag har typ guldfiskminne, gäller även när det kommer till andra saker haha.
 
Anonym undrar:
Vad hände med MC mazerunner, kommer det fler avsnitt?
 
Emlan: Vi har redan spelat klart Mazerunner och klarat det, kolla in YT kanalen nu så finns det splitter nya avsnitt av en ny läskig minecraft map, BOOM!
 
Rose Mouseheart undrar:
Hej på er! Jag undrade hur ni skulle reagera om hela RF kom in, hade med sig sina datorer och började spela. Samma sak med GA?
Emlan: Mi casa es su casa! Ni hade varit så välkomna så men vi hade nog fått knö en hel del.
Kim: Hade ju inte gått att röra sig här inne i lägenheten hahaha. Vi hade nog fått boka en stor lokal haha.
 
Moa Snowpaw undrar:
Kommer ni vlogga? c:
Emlan: Jag vet inte, skulle ni vilja det?
Kim: Jag tänker på att vlogga jätteofta, men sen när det verkligen kommer till att vlogga så vet jag inte vad jag ska vlogga om. Men nu kanske det blir liten vlogg, eller liten video från Gran Canaria iaf :D
 
Saga Pinestone undrar:
Heej! 
När ni iggar folk på sso, aviggar ni de sen? =)
Emlan: Japp! Jag har sällan folk på igga listan. Jag iggar vid champ men tar alltid bort sen :)
Kim: Jag aviggar dom nästan direkt, men ibland händer det att jag glömmer avigga, men oftast kommer jag på det om någon annan börjar prata om att igga folk och då aviggar jag :D
 
Tess undrar:
Kim, vad tycker du om medlemmarna i RF? :P 
Kim: Jag känner ju inte medlemmarna i RF, men jag tror de är supergoa haha. De har ju en Pinehill i RF. Vi har ju också en Pinehill i GA. Det är coolt :D
Emlan, vad tycker du om medlemmarna i GA? :P 
Emlan: Alltså jag länner ju inte jätte många men de jag känner och har pratat med tycker jag är jätte trevliga :D Sen har jag ju 2 favoriter i klubben, Kim och Hannah så bara det höjer ju standarden :D
Vart tror ni att ni är om 10 år? 
Emlan:
Oj, då är jag 33. Då har jag pluggat klart, har ett fast stabilt jobb som jag är nöjd med. Jag bor i Göteborg med Kim och jag har 2 barn :D 10 år... tänk då kommer Puddi och Sky inte finnas mer eller vara väldigt gamla :/ Sorglig tanke.
Kim: Då kommer jag förhoppningsvis vara miljonär med mina 500 000 prenumeranter på Youtube. Kommer bo i ett stort lyxigt hus med Emelie och våra barn i Göteborg.
Hur ofta spelar ni sso? Varje dag? varannan? och hur ofta? 1 tim? 1 min? :)
Emlan: I snitt, minst 1 timme varje dag ialla fall. På de stressiga dagarna när jag har all tid i världen kan det bli betydligt mer.
Kim: Oftast blir det bara nån minut för att mata hästarna och göra dagliga. Men när jag har feeling kan det bli typ 3-4 timmar. Loggar in varje dag iaf :)
 
 
 
Hanna Moosebell undrar:
1. vem lagar godast mat?
Emlan: Båda två, men jag kanske har lite mer fantasi än Kim :D
Kim: Jag är grym på att göra hamburgare. Men jag gillar Emelies mat, det är nog godare än min.
 
2. Vem spelar mest sso?
Emlan: Hmm, det är nog nästan Kim? Jag vet inte det är jämt.
Kim: Känns som Emelie spelar mer sso än vad jag gör, men jag vet inte haha.
 
3.vem är mest godisgri?
Emlan: JAG! Kim kan typ en lördag ba nej jag är inte sugen på nått, like whuuut?
Kim: Hahaha ja det är Emelie. Händer ganska sällan på att jag är sugen på godis. Kan nog bero på att jag ibland kan känna att jag fått i mig för mycket godis förra helgen och känner att den här helgen vill jag hålla mig duktig och nyttig ifrån socker hahah
 
Tilde Darkstorm undrar:
1. Kan ni börja göra utmaningar i era videos? T.ex skritta bara, inte hoppa, inte få säga "här" eller något annat ord i videon? Jag vet att ni har gjort det förut, men det hade varit kul att se en 2.0! 
Emlan: Vi har gjort lite det förut, kan försöka börja med det igen. 
Kim: Jag är så dålig på att komma ihåg att göra utmaningar i klippen, emelie får påminna sånt haha
2. Kan ni börja visa mer från klubbarna? Event och sådant? Både från RF och GA 
Emlan: Eftersom det inte är min kanal så kommer det inte att bli så, jag har inget intresse av att filma :D
Kim: Vi får se vad som händer, jag tycker det är lite svårt att få något sånt att bli intressant. Men jag tror inte ni känner detsamma. Jag har dock lite framtida planer som jag tänkte köra igång med efter Gran Canaria.
3. Kan ni göra en video där Emlan sminkar Kim? Skulle vart åzuuum xD
Emlan: Det finns faktiskt redan :D Han blev så pretty
Kim: Ja det finns, men jag blev ju uuuugly. Kanske vi kan göra en ny video där jag blir lika fin som en prinsessa :D
 
Lova Lighttree undrar:
Hej! Bryr ni er mycket om vad ni har på er på sso? Och vilket är erat favorit plagg?
Emlan: Ja men det gör jag, skulle inte rida runt med vad som helst. As viktigt att sadel och träns macthar samt schabrak och lindor. Får spass när jag ser annat.
Kim: Nä, det är inte så viktigt. Men jag gillar att sticka ut så därför blir det sån outfit som vissa tycker är skitfult.
 
 
 
Nellie Dophinbard undrar:
Vem av er kan hålla andan längst?
Emlan: Omigosh, vi testade nytt och vi gav upp exakt samtidigt. Puuh de va jobbigt vi klarade fett länge.
Kim: Trodde jag skulle dö, kändes nästan som hjärtat var påväg att stanna så bara sprutade ut spott när jag släppte och började andas igen. Sen blev jag yr. Slutresultatet blev dock att jag och Emelie gav upp exakt samtidigt haha. Tror vi höll andan minst en minut iaf.
 
Vad gillar ni mest med varandra?
Emlan: Att Kim bryr sig så mycket om mig. Han vill verkligen alltid att jag ska må som en prinsessa. Älskar att han också har nära till sina känslor. 
Kim: Känns lite som en repris då jag redan svarat på det. Men jag gillar emelies härliga personlighet. Att hon är så söt både på insidan och utsidan.
 
Vad var er första reaktion när ni började spela sso?
Emlan: Detta var ju kul? Helt förvånad haha.
Kim: Min första reaktion var nog: Vad har jag gett mig in på?!
 
Hur länge tror ni att ni kommer spela sso? Älskar er :))❤️❤️❤️
Emlan: Omöjligt att säga, just nu känner jag att jag inte tröttnat alls faktiskt.
Kim: Jag tror nog att jag kommer hålla på i flera år. Tror det beror på hur jag spelar. Spelar ju varken för mycket eller för lite och då tröttnar man inte på sso.
 
Veronica Highhill undrar:
Har ni kontakt med calle? 
Emlan:
Nej, Calle skrev aldrig till mig när han upplöste RD och har inte pratat med mig sen dess så han har väl inget intresse av det av någon anledning som jag inte har en aning om.
Kim: Jag hade ingen kontakt med Calle innan han upplöste RD förutom de få gångerna vi filmade, så har inte riktigt någon anledning att ha kontakt med honom nu heller.
Vrf byter kim typ aldrig outfit? 
Kim: Jag gillar att sticka ut och fastnar lätt för en outfit som jag känner att "det här är jag". Så kan inte byta outfit.
Vrf kallas hannah för snuskhannah?
Emlan: För att hon verkligen är snuskig. Hon säger ofta snuskiga saker, gör snuskiga saker och tänker snuskigt men det är en av hennes bästa egenskaper <3 Hon är så rolig min Hannah.
 
Mira Wolfsmith undrar:
Vad skulle ni helst vilja rida på? En hårig sköldpadda eller en orange, stor spindel?
Emlan: ALDRIG en spindel, nooo way. Rider hellre en långsam hårig sköldpadda, de är ialla fall söta :D
Kim: Jag är inte lika rädd för större spindlar. Det är ju de små som bara dyker upp lite random på ens arm en sommardag som är den värsta typen, men hade nog valt en hårig skäldpadda. Känns säkrare :D
 
Anonym undrar:
Vad är det bästa med ert fimar crew?
Emlan: Att vi är så nära varann, man kan säga vad man vill och det finns alltid någonting att prata om <3
Kim: Att även om vi kan bli lite irriterad på varandra så har vi ändå fortfarande roligt tillsammans när vi filmar. Och det är ju det man ska ha.
Vad är det längsta ni någonsin filmat i?
Kim: Oh svår fråga, men det längsta jag filmat är nog i 3-4 timmar utan avbrott.
Hur ofta filmar ni? Får man vara med?

Emlan: Vi filmar SSO en gång i veckan, eller varje gång det finns uppdrag. Nej vi tar inte med gäster, men håll utkik nu i jul då kommer det finnas möjlighet. 
 
 
 
Nadine undrar:
Vilket är erat favorit godis?
Emlan: Allt som smakar jordgubb är sååå gott. Kollar man ner i min godispåse kan man se mycket rött godis.
Kim: Jag älskar choklad. Köper jag godis så blir det bara massa choklad!
 
Molly Mountaingirl undrar:
Vad är ert favorit event? 
Emlan:
Jag gillar lektioner eller tävlingar haha kan bli lite hetsig men gillar adrenalinet.
Kim: Jag är så dålig på att gå på event. Men måste erkänna att Sneaky Big Paradise var det roligaste eventet jag varit med på, det som Sneaky Dragons hade när jag var med i den klubben.
Vad tycker ni om gurka? 
Emlan: MUMS, det är en av mina favorit grönsaker, så gott att ha på smörgås.
Kim: Jag tycker faktiskt om grönsaker och hade lätt kunna göra grönsaker till maten. Dock är jag lite lat och snål för att skaffa de grönsakerna haha. Men gurka är supergott!
Har (han som jag inte kommer ihåg namnet på som ägde RD) han skrivit nåt till er?
Se svar längre upp.
 
Alma Shadowbear undrar:
Frågor till Emlan (sry Kim) 😉
1. Rider du irl?☺ 
Emlan:
Jaaa det gör jag, har ridit sen jag var 8 år :D
Kim: Hahaha, jag la till mitt namn själv ändå. Har ju ändå testat att rida på Emelies häst ;)
2. Om svaret på frågan ovan är "Ja", Vad är ditt bästa tips för att bli en "bättre" ryttare? :)
Emlan: Att ha mycket tränarhjälp samt rida en häst som gynnar ens ridning. Det kanske inte alltid är den hästen man vill rida men vissa hästar tar fram dina värsta ovanor även om du gillar att rida den. Sen att inte vara rädd. Man bromsar sin utveckling otroligt om man går runt och är rädd, ridning ska vara kul! Och sen plugga på. Hur rör sig hästen, varför gör hästen på ett visst sätt när jag drar i denna tygel osv. 

Yvonne Sweetwood

Emlan, vi kommer ha voltige nästa vecka o jag undrar om du har nått tips till mig? Och hur jag ska våga om jag får någon som inte är Olle? ♥

Leah Pandalake

Skitkul att ni har sånt här! GRYMT kul att läsa :D Kraaam

Alma Shadowbear

Tack så mkt för tipset Emlan! ❤💋💗

Moa snowpaw

Tack för att ni svarade på min fråga det händer inte ofta! XD

Lydia Applebell

Hej!
Har Lite frågor till er :)

1. Hur länge har kim haft Youtube?

2. Hur ansöker man till jultalkshowen (nästa år, om ni ska ha någon)

3. Har Emlan gått på ridskola som barn?

4. Hur gammal är Emlans häst Promise (stav) :)

Hoppas ni har tid att svara! <3

Kram, stort fan o tittar på kims video precis hela tiden :)


Kommentera inlägget här:














Hej och välkommen hit!

Vi som driver denna bloggen om hästspelet Star Stable heter Emelie Silverhaven och Brigitta Underhand.

På den här bloggen kan du följa oss både IRL, på Star Stable och hur det är att driva en helt egen klubb! Vi båda är nämligen klubbägare till varsin klubb som är en av de större klubbarna på Star Stable Online. Brigitta Underhand äger klubben Glorious Arrows och Emelie Silverhaven är ägaren till Royal Fighters!

Förutom den här bloggen så driver Brigitta Underhand även en stor gaming-kanal på Youtube, mer känd som Flixiekim.

Vi hoppas du får en trevlig läsning på den här bloggen och var inte rädda för att kommentera. Vi är snabbare än Star Stable-supporten på att svara.
Upp