Det finns inget riktigt slut, bara ett ställe där man stannar berättelsen...


Det är med sjukt mycket olika känslor jag skriver detta. Rainbow Dragons är borta. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för jag vet inte varför. Jag vet ungefär lika lite som de flesta. Calle bestämde sig i söndags den 23 augusti, helt utan förvarning att han inte ska spela SSO mer. Han loggar in på Starstable, rensar alla medlemmar, skriver i Rainbow Dragons gruppen på Facebook och förklarar att han slutar, och bara sådär låter han Rainbow Dragons somna in.
 
Jag ska berätta om en kväll när jag pratade med en tjej som skrev följande:
 
"Jag säger tvärt om, ALDRIG RD,proffsig klubbsida, proffsiga planeringar, proffsiga ledare, fint o prydligt, stabil klubb, ordning, fina medlemmar, sammarbetar med andra klubbar" Detta var menat som en förolämpning från hennes sida men det är bland det finaste jag fått skrivet till mig om klubben, för det är precis så som jag velat ha det och det är precis så som vi tillsammans har byggt upp den från början lilla, lilla klubb. 
 
Min trygghet har alltid funnits i Rainbow Dragons. Det har varit en underbar klubb, med de finaste medlemmar man kan tänka sig och det finns inte ett ögonblick där jag trodde att denna dagen skulle komma så fort. Nu väntas nya äventyr men RD kommer alltid finnas i mitt hjärta, på en alldeles speciell som jag kommer minnas med glädje. 
 
 
 

Lovisa silverbrooke

Emlan nu kan du gå med i Kims klubb och vara ledare där istället,

Blir det inga fler videor med calle nu då?

;( Sörjer......

Lilly

Jag kan bara hålla med, jag har som den "gammeldrake" jag är haft en otrolig tid i RD. Jag var nybörjare när jag blev medlem, jag har lärt känna massor med härliga människor, fått känna hur det är att spela ett onlinespel (vilket jag inte gjort tidigare), haft kul och få leva ut barnet inom mig. ❤️

Tove Appledotter

Håller med, hann vara med i två veckor men hade aldrig tankar på att lämna. En underbar klubb som jag älskade av hela mitt hjärta! Hoppas RF blir något lika underbart och kommer stötta och hjälpa dig så mycket jag kan Emlan! :)

Matilda silentheart

Nejjjj det måste va ett skämt

Älskar rainbowdragons❤️❤️❤️

Svar: Inget skämt tyvärr :/
emlanbretta.blogg.se

Madison bravebrooke

Nej fy vad tråkigt;(( kommer inte calle vara med mer😪 ååh ni var ju bäst😭😭. Rd kommer alltid vara en utav mina favo klubbar på sso❤️❤️

Svar: Calle kommer inte vara med mer nej! Tack så mycket det är kul att höra :) Många kommer minnas RD
emlanbretta.blogg.se

Therese Lionwater

usch ❤️ vart med i 26 veckor och jag..j..jag har inga ord längre ❤️ RD finns alltid kvar i våra hjärtan, och nu blickar vi framåt med RF! 👑✨❤️

Claire Masterknight

Vad tråkigt!

Jag har varit och läst och skrivit och lekt i globalchatten i timmar idag, någon sa att Calle skulle sluta spela p.g.a ett bråk. Och att du hade skapat en klubb som hette Royal Fighters?
Det är rätt galet ändå hur fort rykten sprider sig i SSO.

Svar: Det är inget bråk inblandat :) Man ska aldrig lyssna på rykten
emlanbretta.blogg.se

Danielle Dragonhill

Min hals känns tjock när jag tänker på RD och alla fina minnen... Synd att det slutade så :( RD var den perfekta klubben för mig^^ Kommer aldrig glömma tiden med RD <33 Lets försöka med Royal Fighters nu! :D

Alma Shadowbear

Emlan!!♥♥

Svar: <3
emlanbretta.blogg.se

Selma Frendtree

Har aldrig varit med i RD men börjar nästan gråta:(
Men jag hoppas du lyckas samla ihop alla från RD till RF

Svar: Många flyttade med :)
emlanbretta.blogg.se

Ellen Flowerhome

Jag börjar nästan gråta när jag tänker på alla fina minnen jag hade i rd. Känner mig så ledsen :(

Anonym

Återskapa RD

Josse

Återskapa RD

Josse

Återskapa RD!

Svar: Har ny klubb :D
emlanbretta.blogg.se

Cecilia weststar

Alla de gångerna jag har varit med i RD har jag alltid kännt mig välkommen! När jag läste det Valle skrev fick jag en tår i ögat, även då bär jag inte var medlem så blev jag ledsen! RD denna fantastiska klubb med sådana underbara medlemmar och vilken gemenasm het! Riktigt tråkigt att allt det bara försvann:(

Svar: Japp.. det är himla trist ;/
emlanbretta.blogg.se

Nathalie Deerbard

Älskade RD! :( Kommer aldrig glömma de minnen jag har med er! :(

Svar: Ja det var en väldigt härligt klubb :)
emlanbretta.blogg.se

Anonym

Nej ;( Syackars dig Emlan jag fattar inte Calle sa ju att SSO vara hans favvo spel ju ;(

Anonym

Nej ;( Syackars dig Emlan jag fattar inte Calle sa ju att SSO vara hans favvo spel ju ;(

RD Fanz

Men fy nej Calle sa ju att SSO var hans favvo spel ju ;(

RD Fanz

Men fy nej Calle sa ju att SSO var hans favvo spel ju ;(

Svar: Japp :) Jag antar att man hittar på saker ibland
emlanbretta.blogg.se

Bambi Ponyforest

Nej, gud vad oväntat!!! ;((
Och sorgligt nu ska jag gråta en skvätt D;

Svar: Det var lite otippat ja! Men nu är det nya bra grejer på gång :) Man får se det positiva
emlanbretta.blogg.se

Moa snowpaw

Jag var inne på SSO när han löste upp klubben. Blev jätteledsen även om jag inte var en medlemm D': Men är det sant att du skapat en ny klubb för gamla RD medlemmar?

Svar: Ja det var väldigt sorgligt :/ Japp min nya klubb heter Royal Fighters och är öppen för alla
emlanbretta.blogg.se

Sel

Moa läs Toves blogg så får du reda på det kolla på start sidan så hittar du svaret på frågan du söka

Selma Frendtree

kommentaren från Sel är från mig det ville sig inte riktigt idag

Nellie

åå så sorjligt

Svar: :/
emlanbretta.blogg.se

Ebba

Synd som FAN!Vilken klubb ska du va med i nu?(Kims)?Du får gärna gå med i dragon Comets när jag skapar den klubben!

Svar: Jag har en egen :D
emlanbretta.blogg.se

My Purplelord

Har det blivit ngt problem med bloggen, för att det går inte att trycka på "hästarna" eller kategorin outfit :( Hoppas ni löser det!
Mysan

Svar: Jag har inte lagt in mina hästar än och har inte gjort något outfit inlägg men det kommer :D
emlanbretta.blogg.se

Daisy

En början har också ett slut. Både bra och dåliga. Även om inte RD finns i spelet mer finns den i allas hjärta! RD blev ett kapitel som aldrig blev avslutat! Tills man bestämmer sig! Bestämmer sig att RD kanske kan dö ut i spelet men aldrig dö ut ur allas minnen!

Svar: RD kommer alltid vara ett fint minne :)
emlanbretta.blogg.se

Anonym

Åh vad tråkigt :( Calle var verkligen en person som jag tyckte mycket om och var otroligt rolig i era videos.
Men alla sagor måste ha ett slut trots att man inte vill. Kramar

Svar: Så är det ju faktiskt :) Kram på dig
emlanbretta.blogg.se

Karin

Håller med heja RD

Svar: :)
emlanbretta.blogg.se

Wilma

Hur går man med i din nya klubb?

Svar: Man ansöker på royalfighter.weebly.com :D
emlanbretta.blogg.se

Esther

Har inte följt detta länge, och har aldrig varit med i klubben men började seriöst typ att gråta när jag läste.... :(


Kommentera inlägget här:














Hej och välkommen hit!

Vi som driver denna bloggen om hästspelet Star Stable heter Emelie Silverhaven och Brigitta Underhand.

På den här bloggen kan du följa oss både IRL, på Star Stable och hur det är att driva en helt egen klubb! Vi båda är nämligen klubbägare till varsin klubb som är en av de större klubbarna på Star Stable Online. Brigitta Underhand äger klubben Glorious Arrows och Emelie Silverhaven är ägaren till Royal Fighters!

Förutom den här bloggen så driver Brigitta Underhand även en stor gaming-kanal på Youtube, mer känd som Flixiekim.

Vi hoppas du får en trevlig läsning på den här bloggen och var inte rädda för att kommentera. Vi är snabbare än Star Stable-supporten på att svara.
Upp