Drömmen


 Min största önskan just nu är faktiskt att få ett större hemstall. Inte så att man ser det från utsidan men att när man kommer in så är det mycket större. Ungefär som observatoriet eller så. Tänk va magiskt. Jag har just nu över 40 hästar och det är så många som blir bortglömnda och bara står och ruttnar för att man inte har plats.
 
Att kunna ha ialla fall 20 hästar hemma hade varit så tacksamt. Och jag tror verkligen att det skulle generera till att man köper fler hästar för att det är roligare. Som igår, min vita morgan var färdiglevlad och jag fick skicka iväg den direkt för att få plats med min nya Shire. Jag kommer nog inte se fina Stello på ett tag tyvärr.
 
Bild tagen från Starstables egna video
 
Utrymmet vi har nu är litet, omoderna, omysigt och känns mer som ett litet skyffe. Efter allt slaveri åt Jorvik borna skulle en uppgradering för mig och min stallflicka Gunilla inte kännas helt fel. Tänk er något sådanthär. Boxar med dörr, lite ljus och inte bara en glödlampa i taket, lite fler mysigia detaljer. Ja jag hade då inte tackat nej till dethär vill jag lova.
 
Vad säger ni, hur skulle ert drömstall se ut? :D

Fritz

Precis som du beskriver. Hästarna i kan antingen stå och kolla ut, ligga ner, äta eller dricka i sina boxar. Det skulle vara såå sött. Utökat nr av hästar som får plats i stallet vore absolut ett stort plus ❤️

Svar: Men verkligen :D hoppas hoppas det inträffar
emlanbretta.blogg.se

April Pinehill

Vill ha boxar med sängar där hästisarna kan sussa lide

Svar: Ja det hade vart mysigt :D
emlanbretta.blogg.se

Ebba Lightforce

Likadant, hahah! <3

Svar: Hade vart grymt :D
emlanbretta.blogg.se

Stallälskaren

Skulle vilja ha ett stall som man skulle kunna ha 20-40 hästar i XD! Men skulle också vilja ha typ en liten liten hage som är utanför stallet. Skulle också vilja ha typ dekorationer, mer ljus, större boxar och typ en spolat som man kan tvätta hästarna i🐴 Tack för Mig❤️🐴

Svar: Ja en lite mer modern, lyxigare känsla hade vart perfekt :D
emlanbretta.blogg.se

Stallälskaren

*Spilta XD

iris sharkstar

jag tycker ett dröm stall skulle vara att man kunde ha en avlång rad med boxar som hästarna kunde stå i och en liten dör som på bilden att man kunde öppna den och sen rida iväg och att man kunde ha ett skop där man hede championat priser i :D

Matilda Southtree

En stallgång med tio boxar på varje sida, en eller två eller kanske tre hagar att ställa hästarna i, en mindre garderob till non star rider... Gimme :P

MissMell

Större nt så trångt som nu och såna saker som man har i riktiga stall; en normal stallgång med boxar och riktiga boxdörrar. En spolspilta skulle inte häller skada, ksk en större garderob också.

Julia

Större och lite finare. Så att alla söta hästar rymms :D

Tuva Silverwater

Hur många hästar kan man ha i hemstallet? Jag har hemma alla mina och det är inte fullt än! 👾
Aja egentligen är jag glad att det inte är fullt för jag vill ha alla mina pixelhästsr hemma.

Jag skulle verkligen vilja ha mitt stall lite modernare och som ni andra säger lite modernare helt enkelt!

Aja allt vi kan göra är att hålla tummarna nu!

Emlan.

Snälla kan det nt bli ett nytt inlägg snart?

stephanie

när kommer det nytt inlägg?

Esther

Jag skulle vilja ha ett stall med typ 10 boxar på varje sida. En normal stallgång i mitten, ungefär som på bilden i inlägget! Med en dörr längst bort.
Ungefär i mitten av boxarna, alltså mellan två boxar, skulle jag vilja att det fans en dörr på var sin sida. Ena dörren kom man in till en sadelkammare. Där man kunde hänga upp sadlar och träns på små hängare.
I den andra dörren så skulle man komma ut till sina egna hagar där man kan ställa sina hästar som man inte vill skicka iväg till hästön (eller att man har alla hästar man inte vill har i stallet där och att hästön försvinner, det kostar bara pengar och man glömmer hästarna).

Det är typ hur mitt drömstall skulle se ut! Och om det skulle komma hade jag varit så överlycklig!

Matilda Southtree

Dags att uppdatera?

Cynthia Silvernight

Först kom man in och kom till ett rum med vattenkran, garderob osv sedan fanns en dörr ( till vänster ) och när man gick in där hängde sadlar och träns benlindor och rosetter men om man gick in igen i det första rummet och sedan gått genom en öppen dörr och där hade man 60 box-platser. Även om man inte har så många hästar är det ju också trevligt med lite tomma. Men för sånna som har 10 max kanske 20 varit bra, 10 på varje sida. Sedan var det boxdörr som man öppnade ( genom att klicka på blått "glitter" ) och sedan stod hästen där inne och rörde sig. Hästön skulle försvinna och man KUNDE inte ha mer än 60 hästar. Men sedan att man hade en dörr ut från rummet med boxar som man hade en hage så att hästen kunde gå ut då skulle man kunna ha 60-70 hästar. Och även vid boxdörren ska det hänga t.ex om man har en klubbhäst och klubboutfit men inte vill att hästen ska ha sadel på sig ska man kunna ha outfiten hängandes utan för, och även kläderna. Det skulle vara lite ljust och INGA mörka boxar utan bara ljusa trevliga boxplatser.

Det var mitt drömstall, om det kom skulle jag börja gråta nästan! Men jag tror inte det men man kan ju hoppas! :)

// Cyn

Tyra Dolhincap

Hej!

Hanna Moosebell

Omg jaaaa *-* jag skulle också vilja ha en ordentlig sadelkammare också där man har typ sadelhängare där man kan hänga sina "topp" sadlar och träns osv

Paj

Dags för lite uppdatering nu va? ;) Iaf, mitt hemstad skulle se ut så här:
Du kommer in i ett rum, en trevlig hall med en anslagstavla där du kan sätta upp små anteckningar, kanske ett bord, ett litet kylskåp (där du kan sätta in alla kakor man köper haha xD) och kanske att man kan ha husdjuren som springer runt u din "hall". I en dörr till vänster kan du gå ut till ditt stall, som har ca 20 BOXPLATSER, och utanför varje box fanns en korg med skötselsaker, och en krok till träns och rn pinne att hänga sadeln på. Längst bort i stallet så skulle det finnas en grind/port, där du kunde leda ut dina hästar till en stor fin hage där dom sprang runt tillsammans. Ett hälft skulle inte heller vara fel! Där kan man lägga upp sina höbalar och sen ta ner när man behöver, så tar det inte plats i ryggan. Det var mitt drömstall ;P /Paj

Paj igen

Höft skulle det stå xD

Lorraine Beegirl

Kommer det inte något något nytt inlägg snart?

Anonym

I det senaste avsnittet av Kim, när Alicia köpte häst, jag tycker ni kunde plockat bort Kim och ha med Montana.

Matilda Southtree

Uppdatera nån gång då, jag vill inte ha en flik öppen med en blogg som det ekar om :)

Hanna Moosebell igen

När kommer nästa inlägg? D:

Paj igen

Wääääää, vill läsa ngt D:


Kommentera inlägget här:














Hej och välkommen hit!

Vi som driver denna bloggen om hästspelet Star Stable heter Emelie Silverhaven och Brigitta Underhand.

På den här bloggen kan du följa oss både IRL, på Star Stable och hur det är att driva en helt egen klubb! Vi båda är nämligen klubbägare till varsin klubb som är en av de större klubbarna på Star Stable Online. Brigitta Underhand äger klubben Glorious Arrows och Emelie Silverhaven är ägaren till Royal Fighters!

Förutom den här bloggen så driver Brigitta Underhand även en stor gaming-kanal på Youtube, mer känd som Flixiekim.

Vi hoppas du får en trevlig läsning på den här bloggen och var inte rädda för att kommentera. Vi är snabbare än Star Stable-supporten på att svara.
Upp