Svar frågestund del 1


Tilda Diamondsmith undrar:
Först av allt, kram på dig med Tindra :D
 
Vem är tröttast på morgonen? 
Emlan:
Det är nog Kim för det mesta han ligger alltid kvar till minst 11 och drar sig ;) tröttmössa.
Kim: Det är nog jag, sova är så gott. Skulle kunna sova en hel dag, men då blir det inget gjort på ytkanalen. Och Emelie bruka dra av mig täcket om jag ligger kvar för länge.
Vem är bäst på att diska? 
Emlan:
Haha, alltså vi är nog lika bra på det men jag avskyr att diska, tycker det är så tråkigt och mina händer gillar inte att bli blöta så för det mesta sköter Kim det vilket jag uppskattar till tusen.
Kim: Jag är grym på att diska. Jag diskar så bra och noga att det går o spegla sig i tallrikarna efteråt.
Vilken häst skulle Kim köpa om det inte fanns svarta hästar? 
Kim: Nääää, det hade nog blivit en blå!
Vilken är den fulaste outfiten Emlan har gjort? 
Emlan: Haha asså... hm.. jag har tyvärr ingen bild eller så men måste vara till någon fultävling. När man bara raffsade ihop nått. Sen är jag inte jätte stolt över mina klädesval från förr. Detta är en bild på min tävlingsoutfit från back in the days när silverglade jackan var snabbaste plagget och som faktiskt är mitt absoluta hat plagg i hela spelet. 
 
KRAAAAM!❤️
 
 
Myra Mountainstar undrar:
Har någon av er en allergi? 
Emlan: Nej :D jag är fri som en fågel gällande alla allergier, det är såååå skönt.
Kim: Jag har massa allergier. Jag är pälsallergiker, gräsallergiker, pollenalergiker, äppleallergiker och nötallergiker. Men jag trotsar mina allergier och har både hundar, äter äpplen och nötter. Fuck the system!
Vilken ridsportsgren gillar ni mest? 
Emlan: Dressyr in my heart <3
Kim: Jag gillar kùr!
Om jag ville träffa nån av er på sso vad skulle ni svara??
Emlan: Du är alltid välkommen fram Myra :D
Kim: Stalka på! :D
 
Olivia undrar:
Vilken är era favorit hästras? 
Emlan: På Starstable är det Morgan än så länge :)
Kim: Hästras, vad är det? haha
Kim,är du med i splay? 
Kim: Nä, det är jag inte. Jag är partner med något ännu bättre, Maker Gen eller också känd som Disney! Har dock försökt gå med i Splay, men de svarade mig aldrig vilket jag är glad för. Hade nog ångrat mig om jag bytte till Splay. Disney är mycket bra och har mycket bra saker att erbjuda som jag vet att inte Splay har. :D
Om ni hade en talkshow,vem skulle ni bjuda in då att gästa? 
Emelie: Jag hade nog valt Esmeralda Silverforce, hon är grymt!
Kim: Det hade varit kul att ha med någon Game Master. Frågade faktiskt förra året om en Game Master ville vara med i julspecial. Jag skulle kontakta kundtjänst och får hjälp därifrån, men jag hann aldrig.
Vilken häst är fulast på HELA Jorvik? 
Emelie: 2 två nakna Cremello hästarna, ogillar verkligen färgen då de ser nakna ut.
Kim: Jag vet inte, de fula hästarna är fulast. Jag har ju köpt en ful häst men minns inte vad den hette.
Vilket klädesplagg är snyggast på sso och vart köper man det? 
Emelie: OJ, vilken svår fråga får man bara välja ett? Då väljer jag de svarta jeansen som har rida +5 de finns att köpa i Silvergladebyn, kan inte leva utan dem.
Kim: Min rosa mössa
Vem tar längst tid på morgonen? 
Emelie: Haha inte jag ialla fall. Jag går upp tar på mig, borstar tänderna, kaaanske äter frukost och sen drar jag. Kim ska ju hålla på och typ vakna till osv det tar minst 1 timme allt han ska göra.
Om ni bara fick ha ett klädesplagg på er resten av era liv vilket skulle ni välja? 
Emelie: En klänning, älskar klänningar det är lätt det bekvämaste plagget OCH det är snyggt med, win win. 
Kim: Jag kör ju alltid på jeans så kan ju likaväl fortsätta med det :D
Om ni var en banan vem skulle ni vilja bli uppäten av?
Emelie: En tandläkare, utgår från att de har väldigt fräsch munhygien eftersom de har betalt för att klaga på andras tänder ;) 
Kim: Någon med väldigt fina och raka tänder. Typ någon kändis. Chloe Moretz hade jag nog hoppats på!
 
Ebba Lightforce undrar:
Kram till dig med Ebba!
Om ni var tvungna att sälja en häst vilken skulle det vara? 
Emelie: Hmm.. skulle nog vara en av mina 2 shirehästar, är faktiskt lite trött på dem.
Kim: Jag hade nog sålt den vita hästen jag har
Om ni blev avstängda vad skulle ni gjort då? 
Emelie: Det beror sig på för hur länge.. men hade det varit en längre tid hade jag nog slutat spela. Men är väldigt noga att följa alla regler så känner mig rätt säker faktiskt.
Kim: Då hade jag blivit arg. Jag är nog den säkraste personen på hela jorden, blivit utbildad av en riktigt säkerhetschef innan jag blev något som kallades för Habbo X på det gamla onlinespelet Habbo hur man ska sköta sig, så hade jag blivit avstängd hade jag nog blivit fett arg och besviken. :D
Vad gillar ni för spel förutom sso? 
Emelie: Jag har aldrig varit en spelmänniska faktiskt, inte innan SSO men Sims och Minecraft är okej men tröttnar alltid efter en stund.
Kim: Det får nog bli Minecraft. Annars är ju favoritspelet Life is Strange, men det är ju slut. :(
 
Elin Dragonfall undrar:
Ha en bra dag Elin :D
1. Två tior eller en tjuga? 
Emelie: Haha, 1 tjuga, orka småpengar jag glömmer alltid bort dem.
Kim: Hade valt en tjuga :D
2. Eran första tanke om det skulle komma föl som man kunde köpa och ta hand om tills dem blev stora som man sedan skulle kunna rida på? 
Emelie: MIIIIIH!! Huur kul låter inte det då? :D Men låter inte riktigt som SSO då det ingår noll avel men det hade vart kul, absolut. Tänk att kunna få en unik häst med annorlunda färg och man osv. 
Kim: Låter fett jobbigt, mitt föl hade ju dött för jag är så dålig på att ta hand om hästarna.
3. En hästras som borde finnas i Starstable 
Emelie: Alltså.. jag vill ha en häst i normalstorlek som är mer i sportmodell och som är dressyravlad liksom. Typ en morgan i större format.
Kim: Jag kan inga hästraser :(
4. Eran första tanke om det kom Falabellor till spelet (om du inte vet vad det är för hästras Kim så kan du fråga Emlan, hon vet nog)? 
Emelie: Men gulligaste rasen typ, men hade nog inte köpt än, vad ska man med det till haha? Vandra runt och låtsas att det är en hund? ;)
Kim: Emelie, vad är Falabellor för hästras? Ah, en dvärghäst? Åååh det hade jag velat ha!

Vanessa Mouseyard undrar:
1. Jobbar ni irl? I så fall med vad? 
Emelie: Yes, jag jobbar på Systembolaget! Det är jätte kul och älslar att träffa så mycket människor varje dag. 
Kim: Jag håller på med Youtube som jag tjänar feta pengar på. Sedan jobbar jag lite extra på Adecco för att få in ännu mer feta pengar. :D
2. Favorit hästras som finns på sso? 
Emelie: Morgan, gillar att de rör sig lite finare, nästan i form och att de har så uttrycksfulla ansikten. 
Kim: Kom inte denna frågan innan? Jag kan ju inga hästraser :( hörde dock att quartern var snabb igen. Väljer den då :D
3. Ska ni ha era starthästar när ni går in i epona? 
Emelie: Nej jag hade inte min startis Golden när jag red in i Epona, tycker det är roligare att variera.
Kim: Nä, det är bara snuskhannah som kör med starthäst in dit!
4. Ska ni ha en speciell outfit när ni går in i epona? 
Emelie: Jag hade på mig det jag gillade för stunden, men hade haft det några dagar, gjorde ingen "Epona outfit".
Kim: Jag gjorde en westernoutfit efter ett förslag från en tittare på youtube som ville vi skulle se lite lantliga ut. :D
5. Brukar ni spela dagligen? 
Emelie: Till 99,9% JA, man får abstinens om man inte gör det ju
Kim: Loggar in varje dag, men oftast blir det bara framåt kvällen för att mata hästen och göra dagliga .D
6. Hur ser era dagar ut på vardagarna?
 Emelie: Vaknar runt 9, går upp 10, rastar vovvarna, äter frukost och fixar mig, börjar jobba vid 12 till 18:30. Kommer hem och äter mat som Kim lagat och sedan kollar vi TV på kvällen och spelar lite StarStable och umgås med Kim. Det är ju väldigt mycket vardag men det är så en dag när jag jobbar ser ut, är jag ledig är det lite roligare haha.
Kim: Svårt att förklara då det är olika beroende på om jag jobbar med adecco, men ska se om jag kan förkalra. Jobbar jag med adecco går jag upp klockan 4 och jobbar mellan 6-14.45. Resten av dagen går åt till youtube och sedan att umgås med Emelie. Jobbar jag inte med adecco ser det ut så här. Jag vaknade runt 10, ligger kvar i sängen till 12. Äter frukost klockan 12, sätter mig sedan och redigerar. När jag redigerat klart filmar jag, gör sedan en tidsuppladdning på yt. Sedan är klockan runt 16 och då går jag ut med hundarna. Efter det lagar jag mat så det är färdigt tills Emelie jobbar. Jobbar inte emelie så slipper jag laga mat och gå ut med hundarna. Resten av dagen går åt till tv och Emelie :D
 
Lisa Macborn undrar:
Hoppas DU mår super bra Lisa :D
1. Vad tycker ni om Epona än så länge? 
Emelie: LOVE LOVE LOVE, vill typ inte vara på något annat ställe haha.
Kim: Jag gillar Epåla. Har inte lämnat det stället än :D
2. Vad vill ni helst ha, ännu ett nytt område eller att man ska kunna leda hästen? 
Emelie: Alltså det kommer väl bli fina kort av att kunna leda hästen men det är ju roligare i längden att få ett nytt område så jag skulle nog välja det.
Kim: Ännu ett helt nytt område med fler uppdrag :D
3. Vart är erat favorit område på hella Jorvik?
Emelie: Epona, men förutom det är det Skördebygden, gillar när det är mer liv och rörelse och mer liv i NPC gubbarna och miljön är så mycket mer detaljrik. Gillar även Dinodalen nu såhär på vintertid.
Kim: Nu är Epona favoriten :D
 
 

Matilda Seaweb

jag bara undrar en sak? detta är en fråga om jag får ställa den till er?skriver den längst ner...



fråga:
kan kim göra en till FlixieJa?caroline?

myra mauntainstar

vad betyder "stalka på bara"??


Kommentera inlägget här:














Hej och välkommen hit!

Vi som driver denna bloggen om hästspelet Star Stable heter Emelie Silverhaven och Brigitta Underhand.

På den här bloggen kan du följa oss både IRL, på Star Stable och hur det är att driva en helt egen klubb! Vi båda är nämligen klubbägare till varsin klubb som är en av de större klubbarna på Star Stable Online. Brigitta Underhand äger klubben Glorious Arrows och Emelie Silverhaven är ägaren till Royal Fighters!

Förutom den här bloggen så driver Brigitta Underhand även en stor gaming-kanal på Youtube, mer känd som Flixiekim.

Vi hoppas du får en trevlig läsning på den här bloggen och var inte rädda för att kommentera. Vi är snabbare än Star Stable-supporten på att svara.
Upp